mardi matin


Det regnar! Det är 9 grader och regnar. Fyfan vad tråkigt. Min väska är bara packad för en varm månad i södra Frankrike så är det typ samma väder som jag lämnade i Sverige!

Eftersom jag är lite ledsen nu kan jag berätta om den negativa delen.

  1. Toaletten i mitt rum är mycket speciell. I hålet där allt hamnar finns en liten platta med taggar så när du spolar börjar den snurra. Varför dem har så har jag ingen som helst aning om. Skulle jag göra nr 2 på mitt rum skulle det bli stop iallafall så jag blir tvungen att gå på andra toaletter om jag behöver det.
  2. Inget trådlöst internet. Jag får sitta i salongen vid receptionen med en kabel till datorn. Inte så privat direkt. Däremot så förstår dem inte Svenska ändå men iallafall!
  3. Myror. Jag har sett en och annan myra på hotellet. Jag har sett kanske 4 st i mitt rum varav 2 st i min säng. Som tur är har jag inget alls emot kryp men det sänker verkligen standarden än del.
  4. Hotellet ligger ute på landet. Det är omöjligt för mig att ta mig in mot stan eller härifrån utan skjuts.
  5. Våldtäkter. An berätta för mig att dem har problem med våldtäkter här och att deras poliser hellre går runt och delar ut parkeringsböter än löser våldtäktsfallen. Det gör i och för sig att jag inte vill åka in mot stan ensam som jag tog upp på punkt 4.

Jag det var nog allt. Idag kanske jag och Anaïs från servisen ska gymma. Hon ska ta med mig till ett gym om jag förstod franskan rätt!

Ciao

Små meddelanden

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0