the beginning


Såhär såg jag ut igår men efter ceremonin så böt jag om till en lila klänning. Fler bilder kommer snart.


Tjena tjena. Jag hann verkligen inte skriva något igår för hela dagen gick åt till förberedleser för bröllopet. Jag gick upp kvart i 8 och var helt  klar med smink och allt vid klockan 12. Det var världens bästa Aza som fixade mitt hår och smink.


Nu tänkte jag berätta om bröllopet för er som orkar läsa!


Vid klockan 2 åkte jag och Majed till fotograferingen med Mona och hennes man Yones. Det var deras bröllop. Fotograferingen tog 3 timmar! Men jag och Majed var kanske med på 4 bilder så vi satt mest i bilen och lyssnade på musik och chillade.

När vi var klara så var klockan 6 och bröllopet skulle börja klockan 7. Alla vi 4 var svinhungriga så vi åkte förbi McDonalds i deras drive thrue. Det måste vara det roligaste dem har sett. Vi kommer 4 styckna i en bil. Alla är fixade och snygga. Mona sitter med tiara, slöja och brudklänning. Bilen är dekorerad med blommor så alla fattar verkligen att det är ett brudpar och så beställer vi 6 cheesburgare. Vi fick 2 extra också.

Vi åkte hem till Mona och Yones. Fixade sminket och håret och vilade lite sen bar det av till bröllopet. Vi kör upp till restaurangen och fotografteamet står redo hela tjocka släkten står och börjar jubla och fota. Vi kliver ut ur bilen. Först Yones som går och öppnar till Mona sen jag och Majed som kliver ut samtidigt. Mona och Yones går först upp för trappan och jag och Majed går efter. Sen inleddes det persiska bröllpet med alla desss traditioner.

Ceremonin var jättefin. Brudparet fick sitta i en vacker soffa medans vännerna håller upp en duk över som dem gnuggar socker i. Lite svårt att förklara men jag försöker iallafall. Sen är det en s.k. mulla som läser upp en massa saker på (igentligen ska det vara arabiska men Mona ville ha det på persiska) persiska. Han frågar svärföräldrarna om dem tillåter sitt barn att gifta sig och dem ska svara. Sen frågar han Mona 3 gånger om hon vill gifta sig med Yones. Första 2 gångerna ska hon inte säga nåt sen tredje gången ska hon svara ja.

Efter ceremonin var det en massa dans, persiska mat, Nadja en jättekänd magdansös uppträdde, dem skar upp tårtan, dem öppnade presenter, det var efterrättsbuffé och en massa annat. Det tog slut vid halv 3. Jag och Majed kom hem klockan 3 inatt och nu sitter jag här.

Ciao


Små meddelanden
Skrivet av: lollo

va fin, fler bilder!!!! :D

2009-07-25 @ 15:38:10
Skrivet av: emma

du har för mycket rouge tycker jag,ser fläckigt ut :/

2009-07-27 @ 15:44:25

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0