[texting it your way]

Ser ni texten på min header "ELIN ON YOUR MIND ?" sen texten på grisbilden. Dem texterna tar jag från en sida som heter DaFonts. Klicka här för att komma dit. Där finns en massa typsnitt/fonter och olika logor. men jag laddar inte ner. Nej nej. Det där har jag inte förstått mig på riktigt än. Utan jag kör "print screen". En av mina favoritknappar på datorn.

Välj ett typsnitt du tycker är snyggt. Skriv in texten du vill ha i rutan Custom preview. Välj size large sen submit. Nu har din text kommit upp som här nere. Då trycker du bara printscreen sen går du in i photoshop och trycker Ctrl-N sen enter. Nu har det kommit upp en ruta i rätt storlek. Då trycker du bara Ctrl-V. Sen är det bara att klippa ut/beskära.



Good Luck! Fråga om det är nåt.

Små meddelanden
Skrivet av: S

Älska DaFonts :D

Om du laddar ner så sparar du filerna var som helst, extraherar mappen och sparar själva typsnittsfilen i C:/Windows/Fonts :)

Om du har en windows och inte mac dvs.. ;)

2008-10-24 @ 00:27:53

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0