je vais dormir

Bonsoir! Jag har precis slutat praktiken och jag är skittrött. Inte för att jag har sovit dåligt utan mest för att jag inte behövt göra nåt. Jag kan inte prata så bra Franska så jag kan inte ta beställningar, utan det är mer servera mat och plocka disk. Lite fraser inom franska serveringen:
"Voici, le mousse de chocolate = varsgod, chokladmousse"
"avec plaisir = med nöje"
"bonjour = goddag"
"a votre servis = ungefär: till er tjänst"
"au revoir = adjö"
"je vais avec toi = jag följer efter dig"
"Vous avez terminez? = är ni klara?"et.c.

imorgon och på tisdag är jag ledig. Jag tänkte också eftersom jag har fått så många fler läsare nu när jag är i Frankrike så kan ni få ge mig utmaningar här. Typiskt franska saker typ äta 7 sorters ostar o.s.v. Utmana på så väljer jag ut dem roligaste!

Bonne nuit!

Små meddelanden
Skrivet av: päivi

Salut Elin! Ca va? Ca va bien! Vad roligt att läsa om hur du har det!!Kul det där med utmaningar!! Ska bli roligt att se vad du får för några! Hoppas att solen snart tittar fram så du får lite färg i ansiktet/kroppen. Och så värmer det i hjärtat oxå, eller hur!!Synd bara att du inte har ett mysigare rum!!:( Men du kanske inte är där så mycket ändå?! sköt om dig !kram päivi

2010-05-04 @ 14:02:14

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0