a la campaigne

Salut mes amis. Je suis arievée dans la France. C'est trés chaud ici mais il pleur.. Triste.
Hehhe skoja bara ska inte snacka franska i bloggen bara för att jag är i France. Det jag sa över är att jag är nu framme på hotellet. Det är gammalt hotell en lång bit utanför staden. Jag har inget internet på hotellrummet.

Sen berättade jag att det regnar här. 19 grader och regn. Lite tråkigt men det ska bli sol igen om någon dag.

På vägen hit var jag tvungen att ta 2 plan. Första satt jag brevid en söt bebis och hans far men på planet från Pari till Montpellier så satt en hel tysk skolklass i 11års åldern runt mig. Det var inte lika kul.

Under mellanlandningen i paris förstod jag varför alla hade varnat mig för fransmännen. Dom glodde som bara kor kan. När jag satt i gaten så var det kanske 10 st som bara satt och råglodde. Man blir ju generad men man kan ju inte le eller så. Det ger helt fel signaler.

Franskan är lite knakig men jag förstår mycket och kan mycket grunder. Här på hotellet är det en som pratar engelska men jag kan kommunicera bra med dem andra också.

Så det var mycket i ett inlägg. Ska försöka komma på hur fan man ringer till Sverige sen sova. Jag börjar jobba redan imorn.

Ciao

Små meddelanden

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0