note to myself.

Okej, så här ligger det till. Eftersom jag lyckades få ett sår i handen i tisdags så fick jag inte "anstränga" den så att såret skulle åka upp eftersom infektionsrisken är stor när det gäller sår på händer. Ingen praktik och ingen träning där jag använder min hand. Det är typ ingen slags träning alls! Jag har tränat 2 gånger den här veckan som gått. Yoga i måndags och sen lallade jag runt lite i gymmer i  tisdags med Aza. Jag har inte tränat något alltså. Istället har jag proppat i mig allt ifrån godis och bakelser till pizza och hamburgare. Det har resulterat i 4 kg. Det är helt sjukt. Jag har aldrig gått upp i vikt överhuvudtaget och nu bara BOM! Så gick jag upp 4 kg på en vecka. Det är ju bra att jag gått upp i vikt men inte på så onyttigt sätt. Därför ska jag nu förbjuda mig själv mot socker. Den största boven i mitt liv.

Inge mer godis och film, inge mer oboy på morgonen, inge mer marabou efter skolan, inga bakelser, inge mera milkshakes på jobbet, inge mera cola, åh hur ska jag klara mig utan cola?, inge mera kakor.

Den här veckan lyckades jag äta: pannkakor med chokladsås och grädde: 2 dagar, 1 creme brulée, 2 semlor, en petit choue, 1 paket ballerina kladdkaka, 5 persiska bakelser, 1 påse bilar, ca 1 liter cola, 2 kexchoklad, en halv liter plockgodis, en mellan milkshake. Seriöst. Vad gör jag mot mig själv. Okej jag är inte sån som blir tjock men allt annat som kommer med sån här skit? Diabetes, magsår, karies, eksem, allergier, hormonrubbningar, huvudvärk, irritation m.m.

Nej nu är det skärpning Elin. Om jag ska träna så kanske jag ska äta rätt också.
Förlåt för min dåliga humor!


Små meddelanden
Skrivet av: J

Du bör sluta tänka på vad du äter och istället fokusera på vad du tränar och utefter träningen anpassa din kost. Börjar du på maten så får du förmodligen för lite energi till att träna (kroppen behöver även "onyttigt" socker) och orkar således inte förbränna till status quo.

/J

2010-02-21 @ 22:45:26

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0