don't go nuts.

Jag är en sån där som är allergisk mot typ.. ..allt. Drygt som fan men man vänjer sig. Iallafall, nötter är på listan över saker jag inte kan äta och solrosfrön ersätter nötter bäst. Jag gjorde lite snabbt snacks av solrosfrön och tänkte dela med mig av receptet.

Brända solisar:
Allt du behöver är solrosfrön, florsocker, stekpanna, stekspade och skål.



Sätt igång stekpannan på väldigt hög värme. Häll i solrosfröna när den är varm.

När fröna börjar låta, typ tjuta lite så tar du florsocker...



...och häller i massor. Rör runt med stekspaden så sockret smälter.



Häll upp i en skål och låt svalna lite för annars bränner ni tungan, som jag lyckades göra.

Ciao


Små meddelanden

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0