I want to say good bye too



Jag blir så jäkla ledsen när jag tänker tillbaka på hur hans liv vart. Jag var ett stort fan och har flera album och dvdr av honom men jag var kanske inte hans största fan och jag kände inte honom på något sätt överhuvudtaget men när jag hörde att han var död och när jag tänker att han verkligen är död och inte kommer komma tillbaka känns världen tom. Michael Jackson var en så sjukt stor människa. Förutom hans underbara musik som är bra när man är glad, ledsen, kär, arg, irriterad, på festhumör, när man jobbar ja till allt(!), var han en stor människa med ett ännu större hjärta. Nu känner jag inte honom och jag vill inte att ni ska tro att jag är naiv och tror att han var ett helgon som aldrig gjorde något fel eller ont. Men ändå tänk själva. Minsta felsteg hamnade i pressen. Media var på honom hela tiden för att kunna skriva något intressant och tjäna pengar. Dem har säkert hittat på mer än 90 % av allt som sagts om honom.
Jag har själv kännt på hur det känns när dem spred ett rykte om mig där jag bor som absolut inte var sant. Det fick mig att må så dåligt att folk äns kunde tro sånt om mig och jag kan inte äns tänka mig hur jag skulle klara av att ha så mycket om mig som Michael Jackson hade. Hur kan alla som skrev skit om honom i pressen och dem som gottade sig i att läsa det sova på nätterna? Hur kan folk ena dagen betala för tidningarna där det stod en massa skit om honom och andra dagen säga att dem älskade honom och saknar honom. Det är lite hyckleri tycker jag. Trots hur han dagligen vart förföljd och förlöljligad i press och media så var han en sann hjälte. Han hjälpte våran värld mer än ni någonsin skulle kunna orka. Han offrade så mycket för att kunna hjälpa andra och han tänkte alltid på vänner och familj. Trots att han talade med en mycket låg och ljus röst som knappt kan höras så fick han alla att lyssna och jag tror att det inte finns en enda låt där man skiter i textens mening och bara lyssnar på beatet som man kan göra i dagens musik. Han var inte bara King of Pop. Han var en förebild på alla håll, för alla åldrar och nationaliteter. Varför hedrar man alltid folk i efterhand och inte när dem är vid liv? Han hjälpte våran värld när han såg att den mådde dåligt, vart var alla när han mådde dåligt? 

Han hade ett barns stora hjärta. R.I.P. Michael Jackson

Små meddelanden

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0