make a change?



Jag har gjort ett arbete om Öl idag. 2 och en halv sida i strl 12. Jag är rätt stolt över mig själv! Sen har jag kollar på 2 program om plastikkirurgi. Först det svenska programmet plastikkirugerna där bl.a. lulu carter var med sen var det en brittisk dokumentär. Kalifornien under kniven hette det. Det sistnämnda var helt klart bäst för där blir det mer ifrågasatt och killen som leder programmet ställer helt ärliga frågor och i slutet så gjorde han en fettsugning också. Han kände själv att han vart glad av ett snabbt resultat men att det kändes fel för han kunde ha gjort det naturligt genom att träna och äta rätt.

Jag är lite kluven till frågan om det är rätt eller fel med plastikkirurgi. Det är nog upp till var och en men fan vad vissa överdriver. Det blir inte fint. Det ser bara äckligt ut. En tjej i sista programmet gjorde om hela sig efter att hon och hennes pojkvän gjort slut. Hon opererade om sig så hon såg ut som en bimbo sen vart hon så glad att hon började gråta när pojkvännen tyckte att hon blivit mycket snyggare och ville ta tillbaka henne.

Hur ytligt får det vara lixom? Snacka om att göra det för någon annans skull. Usch. Okej om du har råkat ut för någon olycka eller haft cancer och så och vill återställa något men att ändra på minsta lilla skavank??

Vad tycker ni?


Små meddelanden
Skrivet av: Cecilia

Upp till var och en, men självklart kan det gå till överdrift...

2009-12-06 @ 07:04:08

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0