blame it on the wrong crowd.



Jag kollade ut genom fönstret och såg direkt att det skulle bli åskväder. Jag älskar när det åskar och regnar på sommaren. Majed trodde väl jag var knäpp eller nåt men det är sjukt mysigt. Man ska sitta med sina kära och kolla på en film.

Majed skulle gå till sin träning och precis när han hade gått började det som sagt regna. 2 minuter senare blixtrade det till och sen kom värsta smällen. Hela huset typ skakade och både tvn och datorn la av.

Jag ringde Majed typ 3 gånger men han svarade inte. Jag var helt säker på att han var död! Sen ringde jag igen då svarade han. Phiuu.. Han hade bara haft på ljudlöst. Men men, här låg jag i 1 timme utan varken tv eller internet, vadfan ska man göra då om man är helt ensam hemma?

Jag gick ut för att kolla brevlådan. Ett brev till mig. Woho. Det stod något om betalning i adressrutan. Det första jag tänkte var "vad är det för räkning nu då" men när jag öppnade så fick jag värsta chocken. Skatteåterbäring. 3300 direkt i handen! Jag hade inte äns förväntat mig att få tillbaka på skatten eftersom jag kanske bara jobbade 2 månader på fastighetsägarna förra året. Sen jobbade jag på en kaffeteria som blåste mig. Det var inte vitt jobb någonstans där även om dem drog 30% skatt på min lön.

Massor att läsa nu men jag vart bara så glad. Det kanske blir en thailandresa i vinter trots allt! Ciao


Små meddelanden

Lämna lite kärlek här:

Ge mig ditt namn:
Vill du bli ihågkommen?

Din mail: (publiceras ej)

Din Blogg:

Det du vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0